Prototypy samochodów w PRL ... i nie tylko

FSO WARSZAWA 210

W 1961 roku powołany został zespół do opracowania samochodu WARSZAWA 210 . Miało to być auto sześcioosobowe, przeznaczone przede wszystkim dla administracji państwowej. Sylwetka tego auta wzorowana była na ówczesnym Fordzie Falconie. Nowoczesne, samonośne nadwozie zawieszono z przodu na kolumnach McPherson, wahaczach poprzecznych i sprężynach śrubowych. Z tyłu zastosowano resory pió- rowe. Sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra napędzał koła tylne poprzez sterowane hydraulicznie sprzęgło i czterostopniową skrzynię biegów. Powstała także jednostka czterocylindrowa 1,7 litra. Prawdopodobnie powstały dwa prototypy. Jeden zachował się do dziś, drugi podobno wywieziony został w tajemnicy za wschodnią granicę. Ale to tylko domysły. 

      

Dane techniczne: 

Silnik ... 4-suwowy, 4 (lub 6)-cylindrowy rzędowy

Pojemność skokowa ... 1700 (lub 2500) cm3

Moc ... 57 (lub 82) KM 

Usytuowanie / napęd ... podłużnie z przodu / tylny

Wymiary dł./szer./wys. ... 4700 / 1750 / 1430 [mm]

Rozstaw osi ... 2700 mm

Liczba drzwi / miejsc ... 4 / 6 (3+3)

Hamulce P/T ... tarczowe / bębnowe

Zawieszenie:

Przód: kolumny McPherson, tył: resory piórowe półeliptyczne

Pojemność bagażnika ... ponad  400 l

Ogumienie ... 14"

Zużycie paliwa ... 8-10 l (9-12 l) / 100km

Masa własna ... ok. 1200 kg

V max ... 135-140 (160) km/h

 

 

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl