FSO WARSZAWA 210
W 1961 roku powołany został zespół do opracowania samochodu WARSZAWA 210 . Miało to być auto sześcioosobowe, przeznaczone przede wszystkim dla administracji państwowej. Sylwetka tego auta wzorowana była na ówczesnym Fordzie Falconie. Nowoczesne, samonośne nadwozie zawieszono z przodu na kolumnach McPherson, wahaczach poprzecznych i sprężynach śrubowych. Z tyłu zastosowano resory pió- rowe. Sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra napędzał koła tylne poprzez sterowane hydraulicznie sprzęgło i czterostopniową skrzynię biegów. Powstała także jednostka czterocylindrowa 1,7 litra. Prawdopodobnie powstały dwa prototypy. Jeden zachował się do dziś, drugi podobno wywieziony został w tajemnicy za wschodnią granicę. Ale to tylko domysły.
Dane techniczne:
Silnik ... 4-suwowy, 4 (lub 6)-cylindrowy rzędowy Pojemność skokowa ... 1700 (lub 2500) cm3 Moc ... 57 (lub 82) KM Usytuowanie / napęd ... podłużnie z przodu / tylny Wymiary dł./szer./wys. ... 4700 / 1750 / 1430 [mm] Rozstaw osi ... 2700 mm Liczba drzwi / miejsc ... 4 / 6 (3+3) Hamulce P/T ... tarczowe / bębnowe |
Zawieszenie: Przód: kolumny McPherson, tył: resory piórowe półeliptyczne Pojemność bagażnika ... ponad 400 l Ogumienie ... 14" Zużycie paliwa ... 8-10 l (9-12 l) / 100km Masa własna ... ok. 1200 kg V max ... 135-140 (160) km/h
|