Prototypy samochodów w PRL ... i nie tylko

POLSKI FIAT 125p 1500 Kombi 4x4 

Samochód został zbudowany w roku 1977 z wykorzystaniem układu przeniesienia napędu i przedniego mostu z Łady Nivy. Zastosowano szersze nadkola i opony terenowe. Polski Fiat Kombi 4x4 z silnikiem 1500 i mocy 75 KM zebrał bardzo pozytywne opinie. Jednak z powodu braku  podzespołów projekt został zawieszony. Rosjanie nie byli w stanie zrealizować dostaw podzespołów Łady.  

 

POLONEZ Analog 4x4

W roku 1988 zaprezentowano prototyp Poloneza Pick-up z napędem na cztery koła. FSO Polonez Analog 1 był pierwszym prototypem polskiego samochodu 4x4, zbudowany na bazie FSO Poloneza Trucka. Napęd stały na przednią oś. Przednie zawieszenie oraz układ hamulcowy został zaadoptowany z Łady Samary. Skrzynia biegów i przekładnia główna zostały zapożyczone z Subaru Leone. Został zaprezentowany na targach poznaskich w 1994 r. i wzbudził sensację. W sumie wyprodukowano 7 sztuk, różniące się w niewielkim stopniu podzespołami z różnych źródeł. Jeden z egzemplarzy posiadał silnik 1.9 diesla o mocy 90 KM, pozostałe sześć samochodów miało jednostki 1.6 o mocy 82 KM. Zapoczątkowanie produkcji rodziny samochodów Daewoo spowodowało zakończenie prac nad tym ciekawym samochodem. 

 

POLSKI FIAT 125p Jamnik

W roku 1974 powstała krótka seria przedłużanych 125p.  Powstawały one poprzez zespawanie dwóch karoserii, wzmocnienie podłogi i zaadaptowanie zawieszenia z wersji kombi. Samochód występował jako kabriolet, sedan i kombi. Do napędusilnik 1500 przejęto bez większych zmian ze standardowej wersji. Powstało tylko kilkadziesiąt egzemplarzy. Przedłużane pojazdy trafiały głównie do biur turystycznych. Jako efekt uboczny rozcięcia dwóch pojazdów i pozbawienia ich podłogi powstała także skrócony wariant modelu (kaczorek), nie jest jednak pewne czy był on w stanie jeździć.

   

 

 

FIAT 125p Kabriolet

         

 

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl